Jelenia Góra
(+48) 732 686 896
fundacja@mocninadzieja.pl

Dwa miesiące działalności Fundacji – podsumowanie

Dwa miesiące działalności Fundacji – podsumowanie

klepsydra

Piątego czerwca minęły dwa miesiące od rozpoczęcia działalności Fundacji Mocni Nadzieją. Nadszedł więc czas na podsumowanie naszej pracy w tym czasie. Na początku wypada podziękować Wam – tym wszystkim, którzy nas wspierają. Z całego serca dziękujemy więc za wszystkie dokonane wpłaty oraz darowizny rzeczowe. Ponadto cieszymy się, że Fundacja Mocni Nadzieją spotyka się z Waszym zainteresowaniem i pozytywnym przyjęciem; to dla nas również ogromne wsparcie. Nie sposób opisać, jak bardzo motywują nas telefony i maile od ludzi z całej Polski, poparcie udzielane nam na Facebooku (obecnie mamy już niemal 700 polubień strony, a nasza społeczność wciąż rośnie!) oraz zainteresowanie stroną naszej Fundacji, która powoli, lecz systematycznie zyskuje popularność wśród Internautów.

Jak wygląda nasza praca na co dzień?

Staramy się dzielić zadaniami. W tzw. „terenie” działają:

  • lek. med. Gosia Czarkowska, Członek Zarządu Fundacji, a jednocześnie Kierownik Medyczny i lekarz Bonifraterskiego Hospicjum Domowego wraz z mężem, bardzo zaangażowanym w sprawy ludzi potrzebujących pomocy;
  • współpracujący z nami zespół Pań pielęgniarek i Pani rehabilitantka.

To oni trzymają rękę na pulsie: są najbliżej chorych potrzebujących pomocy, opiekują się nimi i zgłaszają potrzeby, które wymagają pomocy Fundacji. Wartości ich pracy, empatii i poświęcenia nie da się przeliczyć na żadne pieniądze.

Po stronie Prezesa Fundacji (czyli mojej) leży projektowanie graficzne wszelkich materiałów Fundacji, prowadzenie portali: mocninadzieja.pl i opieka-paliatywna.pl oraz dwóch fanpage na Facebooku. Dużą część mojego czasu pochłaniają sprawy organizacyjne: praca nad formularzami i regulaminami, papierkowa robota, której, niestety, nie da się uniknąć. Oprócz tego zajmuję się działaniami marketingowymi: prowadzę ciągłą promocję Fundacji wszelkimi dostępnymi sposobami, na Facebooku, w Google, w społeczności lokalnej i w skali całej Polski.

Wszyscy jesteśmy zaangażowani w poszukiwanie potencjalnych źródeł finansowania Fundacji, nawiązywanie kontaktów z firmami i instytucjami oraz tzw. marketing szeptany, dzięki któremu dowiaduje się o nas coraz więcej osób.

Pomoc Fundacji – podsumowanie dwóch miesięcy

Od początku działalności Fundacji odnotowaliśmy osiem zgłoszeń z prośbą o pomoc drogą internetową i telefoniczną. Oprócz tego stwierdziliśmy konieczność udzielenia pomocy Fundacji w pięciu przypadkach. Żadnego zgłoszenia nie pozostawiliśmy bez odpowiedzi, choć cztery z nich musieliśmy potraktować odmownie ze względu na niezgodność z celami statutowymi Fundacji lub dalszy brak kontaktu ze Zgłaszającym. W jednym przypadku udzieliliśmy nieformalnej pomocy w postaci zaprojektowania i uruchomienia zbiórki pieniędzy na portalu zrzutka.pl. Kolejne ze zgłoszeń internetowych, pochodzące spoza naszej społeczności lokalnej, rozpatrzyliśmy pozytywnie ze względu na potrzebę pilnej pomocy. Chory na schizofrenię poprosił nas o pomoc w finansowaniu żywności i leków, ponieważ głoduje na skromnym zasiłku. Wspomogliśmy potrzebującego paczką żywnościową o wartości 150 zł. Pod stałą opiekę postanowiliśmy przyjąć dwóch podopiecznych, w jednym przypadku decydując o cyklicznym zakupie nierefundowanego leku (pierwsza dawka miesięczna została zakupiona w maju za kwotę ok. 190 zł), a w drugim wypożyczając nieodpłatnie sprzęt (łóżko rehabilitacyjne i inne, drobniejsze sprzęty niezbędne obłożnie choremu). Ponadto mamy w planach przyjęcie pod opiekę kolejnych czterech ciężko chorych; o rodzaju świadczonej pomocy zdecydujemy w najbliższej przyszłości.

Sprawy organizacyjne – podsumowanie dwóch miesięcy

Przez minione dwa miesiące zrealizowaliśmy wiele spraw, które w przyszłości pozwolą wzmocnić naszą płynność finansową, a co za tym idzie – efektywność świadczonej pomocy. Pierwszym punktem było tutaj uruchomienie płatności internetowych w postaci cegiełek na naszej stronie, dzięki czemu szybko i łatwo można wspomóc nasze działania szybkim przelewem online. Współpracujemy z zaufanym operatorem płatności o najwyższym poziomie bezpieczeństwa – firmą Tpay. W następnej kolejności stworzyliśmy i wciąż popularyzujemy wizytówkę Fundacji w wyszukiwarce Google, prowadząc jednocześnie niskobudżetowe (na ile pozwalają nasze skromne środki) kampanie reklamowe w Google AdWords. Na stronie opieka-paliatywna.pl uruchomiliśmy reklamy Google AdSense, które na razie przynoszą niewielkie przychody, lecz te z pewnością wzrosną w przyszłości. W celu propagowania naszej działalności zaprojektowaliśmy ulotki Fundacji, które kolportujemy poprzez naszych sympatyków, rodziny i przyjaciół. Od początku działalności Fundacji rozpoczęliśmy dwie zbiórki funduszy na portalach Zrzutka i Pomagam. Oprócz tego wciąż nawiązujemy kontakty z firmami, instytucjami, osobami, które mogą wspomóc naszą działalność na zasadzie sponsoringu lub współpracy. Ważne jest też dla nas nawiązanie kontaktu z portalem FaniMani, dzięki któremu zbieramy drobne darowizny przekazane nam bezpłatnie podczas zakupów w ponad tysiącu sklepów internetowych. Ostatnim naszym osiągnięciem jest założenie permanentnej zbiórki publicznej „Godne życie do końca”, zarejestrowanej na Portalu Zbiórek Publicznych MSWiA pod numerem 2019/2536/OR. Zbiórka rozpocznie się 14 czerwca 2019 i już niebawem będziecie mogli natknąć się na nasze skarbonki. Zdjęcie oznakowanej puszki zamieścimy niebawem na naszych stronach internetowych oraz na Facebooku (projekty są obecnie w druku).

Darowizny, Partnerzy i Sponsorzy

W ciągu minionych dwóch miesięcy zyskaliśmy kilka niewielkich darowizn pieniężnych, a dwie firmy z Warszawy zgodziły się nas wspierać. Otrzymaliśmy również darowizny rzeczowe, w tym: łóżko rehabilitacyjne, fotel inwalidzki, kule inwalidzkie, balkonik, fotel toaletowy, taboret kąpielowy, komplety pościeli, odzież oraz materiały higieniczne, potrzebne osobom obłożnie chorym. W tym miejscu dziękujemy wszystkim, którzy obdarzyli nas swoim zaufaniem i wspomogli naszą dotychczasową działalność. To dzięki Wam możemy się rozwijać i działać!

Co dalej?

W najbliższej przyszłości planujemy pozyskać wsparcie kilku – kilkunastu firm w zamian za reklamę na naszych portalach, materiałach reklamowych i fanpages. Z pewnością wzmocnimy działania pomocowe w naszej społeczności lokalnej; w dalszych planach leży rozszerzenie działalności na całą Polskę. Wciąż będziemy prowadzić intensywne działania marketingowe, zmierzające do lepszej rozpoznawalności naszej marki i zwiększania zasięgu naszej pomocy. Jako najbliższy cel wyznaczyliśmy sobie zakup wanien pneumatycznych do kąpieli osób leżących i organizację systematycznych kąpieli dla około dwudziestu chorych w naszej społeczności lokalnej. Zamierzamy również uruchomić sprzedaż fantów Fundacji na Facebooku. Planujemy intensywne poszukiwania współpracowników i wolontariuszy, gotowych pracować razem z nami na rzecz potrzebujących.

Jeśli macie do nas jakiekolwiek pytania, chcecie zaoferować swoją pomoc, przekazać darowiznę, zgłosić osobę pod opiekę – pozostajemy w stałym kontakcie. Na naszej stronie pod adresem https://mocninadzieja.pl/do-pobrania jest już dostępny Wniosek o objęcie opieką Fundacji, który można do nas przesłać pocztą lub mailem. We wszelkich sprawach związanych z Fundacją piszcie do nas: fundacja@mocninadzieja.pl lub na naszym Facebooku, dzwońcie pod numer: 732 686 896.

Prezes Zarządu Fundacji Mocni Nadzieją – Olga Bochajewska

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.